27 грудня 2018 року відбулося заключне заняття пролангованого тренінгу для координаторів пілотного проекту «Формування багатомовності дітей та учнів: прогресивні європейські ідеї в українському контексті».
Учасники тренінгу мали змогу практично ознайомитися з особливостями освітнього процесу на основі методики інтегрованого навчання предмету та мові (СLIL) під час майстер-класу з мовного занурення, яке іспанською мовою провела доцент кафедри філософії та суспільно-гуманітарних дисциплін О.А. Берегова.
Усі координатори отримали посібник А. Стоянової та М. Глушкової "Як розробити та впровадити сталу програму багатомовної освіти".
5-8 листопада 2018 року - тренінги з планування програм багатомовної освіти, які МОН України разом з офісом Верховного комісара ОБСЄ у справах національних меншин провели для учасників Всеукраїнського експерименту «Формування багатомовності у дітей та учнів: прогресивні європейські ідеї в українському контексті». Навчання та ефективну комунікацію забезпечував відомий автор, тренер, менеджер та викладач Петер Мехісто, який має великий досвід роботи з викладачами та адміністраторами щодо підтримки впровадження перспективної практики багатомовної освіти.
Під час тренінгу розглянуто кращі практики та результати досліджень двомовної та тримовної програм освіти; розширено багаж знань учасників щодо прогнозованих результатів навчання; вивчено зв’язки між когнітивним навантаженням, багатомовною освітою та скафолдингом; між академічною мовою та оцінюванням; запропоновано приклади використання скафолдингу для підтримки навчання академічної мови та змісту.
15.05.2018 на базі Запорізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №103 Запорізької міської ради Запорізької області відбувся тренінг «Методологія CLIL у практиці багатомовної освіти» для педагогів закладу освіти - учасників національного пілотного проекту «Формування багатомовності дітей та учнів: прогресивні європейські ідеї в українському контексті» (директор, заступники директора (3), вчителі (16)). Береговою О.А. к. філол. н., доцентом кафедри філософії та суспільно-гуманітарних дисциплін КЗ ЗОІППО ЗОР у ході роботи тренінгу були презентовані основні характеристики предметно-мовного інтегрованого навчання. Модель «4 С»; розглянуто структурні елементи типового уроку CLIL; виокремлено етапи планування навчального матеріалу за методологією CLIL та його особливості; практично відпрацьовано та проведено захист проектів «Планування навчального матеріалу за методологією CLIL».
21 березня 2018 року стартував пролонгований тренінг для координаторів проекту "Формування багатомовності дітей та учнів: прогресивні європейські ідеї в українському контексті".
Головне завдання тренінгу - забезбечити якісний науково-методичний супровід пілотування програм багатомовної освіти в Запорізькій області. У ході тренінгу учасники ознайомилися з особливостями планування мультилінгвальної освіти; технологією формуючого оцінювання, його методами та прийомами; отримали методичні рекомендації щодо навчання педагогів з питань використання методів та прийомів формуючого оцінювання.
Під час наступних тренінгів учасники опрацюють питання, повязані з технологією CLIL, формами та методами роботи за методологією предметно-мовного інтегрованого навчання, та ознайомляться з європейським мовним портфелем і підходами до створення "Мовного портфелю досягнень учня".
10.05.2018 на базі комунального закладу «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради пройшов тренінг «Науково-методичний супровід дослідно-експериментальної роботи за Всеукраїнським проектом багатомовної освіти (заняття 2)». Тьютор: Берегова Ольга Андріївна, к. філол. н., доцент кафедри філософії та суспільно-гуманітарних дисциплін. Під час роботи тренінгу були розглянути такі питання: основні характеристики предметно-мовного інтегрованого навчання, модель «4С», типовий урок CLIL, особливості планування навчального матеріалу за методологією CLIL.
Немає коментарів:
Дописати коментар